اخبار روزفناوری

سامسونگ در فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 2024 رقیب اصلی خود اپل را شکست داد، اما هر دو غول شاهد کاهش سهم بازار هستند.

سامسونگ در فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 2024 رقیب اصلی خود اپل را شکست داد، اما هر دو غول شاهد کاهش سهم بازار هستند.

دوره سه ماهه چهارم 2023 تنها زمانی بود که اپل از سامسونگ پیشی گرفت و تبدیل به بزرگترین برند گوشی های هوشمند در جهان شد، اما در دو سه ماهه گذشته، این غول مستقر در کالیفرنیا با کاهش محموله مواجه شده است، در حالی که رقیب آن جایگاه اول را به دست آورده است. به همین مناسبت، آخرین داده‌ها داستان مشابهی را نشان می‌دهند، اما ارقام جدید نشان می‌دهند که هر دو غول فناوری در حال از دست دادن جایگاه ارزشمند خود نسبت به سایر رقبا هستند، که ظاهر خوبی نیست زیرا دو فصل دیگر از سال باقی مانده است.

فروش جهانی گوشی های هوشمند در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل 12 درصد افزایش یافت، اما سامسونگ و اپل شاهد کاهش سهم بازار بودند

آخرین داده‌های منتشر شده توسط Canalys نشان می‌دهد که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند 12 درصد بیشتر از سال قبل بوده است و سامسونگ با 18 درصد سهم بازار، پس از آن اپل با 16 درصد در رتبه بعدی قرار دارد. با این حال، ارقام شرکت تحلیلگر برجسته نشان می دهد که هر دو شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، سهم بازار خود را از دست داده اند، جایی که سامسونگ با 21 درصد رتبه اول و اپل 17 درصد بود. قبلاً گزارش داده بودیم که اپل از پنج فروشنده برتر گوشی های هوشمند در چین، در جایگاه ششم قرار دارد.

d8b3d8a7d985d8b3d988d986daaf d8afd8b1 d981d8b1d988d8b4 d8acd987d8a7d986db8c daafd988d8b4db8c d987d8a7db8c d987d988d8b4d985d986d8af d8af 66a77ba55c0cd

از آنجایی که رقابت در بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان از نظر حجم سرعت می‌گیرد، هم اپل و هم سامسونگ همچنان جایگاه خود را نسبت به برندهای محلی از دست می‌دهند، و هوآوی نیز نقشی محوری ایفا می‌کند زیرا احیای مجدد آن بیش از یک سردرد برای دو برند پیشرو ایجاد کرده است. بازیکنان این منطقه خوشبختانه، شرکت کوپرتینویی به استراتژی ای روی آورد که به ندرت از آن پیروی می کرد، معرفی تخفیف‌هایی تا 318 دلار، که به آن اجازه می‌دهد تا فروش آیفون را با 40 درصد نسبت به سال گذشته در ماه می.

شرکت‌هایی مانند ویوو و شیائومی در سه ماهه 2024 جایگاه خود را به دست آوردند و سهم بازار خود را به ترتیب به 9 و 15 درصد افزایش دادند. سامسونگ مقاومت باورنکردنی از خود نشان داد و در دو سه ماهه گذشته، غول کره‌ای بازگشتی با ابعاد افسانه‌ای داشته است که یکی از کمک‌های فراوان از سری گلکسی S24 است. شنگ وین چاو، تحلیلگر Canalys، معتقد است که قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی جدیدترین گوشی‌های سامسونگ تمایز را به مشتریان ارائه می‌دهد و منجر به خرید بیشتر می‌شود.

“سامسونگ اخیراً سری Galaxy Z Fold6 و Flip6 خود را با تکیه بر قابلیت‌های هوش مصنوعی که اولین بار با گلکسی S24 معرفی شد برای ارائه تجربیات پیشرفته در جدیدترین دستگاه‌های تاشو خود عرضه کرد. سامسونگ قصد دارد با ادغام نوآوری نرم افزار با فرم تاشو، ارزش متفاوتی را برای کاربران فراهم کند. در حالی که اپل هنوز محصولات جدیدی را معرفی نکرده است، این شرکت در WWDC هیجانی را در مورد به‌روزرسانی‌های پیش‌بینی‌شده به زودی ایجاد کرد که احتمالاً رهبری آن را در نوآوری فناوری نشان می‌دهد.»

در مورد اپل، احتمالاً امید خود را به آیفون 16 آینده بسته است تا سهم از دست رفته خود در بازار را جبران کند، و طبق گزارش ها، این شرکت به تامین کنندگان سفارش داده است آماده کردن 90 میلیون واحد به تنهایی برای سال 2024، که 10 درصد بالاتر از iPhone 15 است. متأسفانه، Apple Intelligence، مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی مولد این شرکت است. ، با انتشار iOS 18 وارد نخواهد شد، با گزارش جدیدی که ادعا می کند با iOS می آید 18.1. اگرچه این تأخیر لزوماً به این معنی نیست که مشتریان مایل به ارتقاء نخواهند بود، این خریدها ممکن است بعداً انجام شوند و منعکس کننده منفی برگه درآمد اپل در آن سه ماهه باشد.

منبع خبر: Canalys

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا